dimarts, 4 de setembre del 2012

Homenatge a Lola Anglada i Sarriera

Lola Anglada és la primera dona dibuixant professional de l'Estat Espanyol, va nèixer el 1892 i va morir el 12 de setembre 1984, va ser expulsada de la Llotja perquè segons la comissió feixista "Defensa Social", una dona no podia veure els cossos nus dels models...és deixeble de l'autor Joan Llaverias.

Ara podem conèixer del 28 de Juny al 24 de setembre 2012, al Museu d'Història de Catalunya una gran exposició de les seves obres realitzades durant la guerra civil espanyola, on va  dibuixar el dia a dia., al Parc de la Ciutadella dibuixava els milicians i milicianes que entraven i sortien de la caserna. Durant la guerra es va afiliar a la UGT, i va col·laborar amb el Comissionat de Propaganda. 

Entre els més de 15 contes realitzats, un dels contes més coneguts, El més petit de tots, d'ideología antifeixista, el va crear el 1937.
El seu estil francés és expectacular, a mi que m'agrada el món del dibuix em fascina el seu estil carregat de detalls però amb una línia molt estilitzada.

Va ser una artista compromesa amb la causa republicana i feminista, va renunciar a formar una família i entregar la seva vida a l'art exclussivament. Va col·laborar en revistes com Feminal,Claror,LaNuri(creada per ella),Cu-Cut, En Patufet...

Va marxar a París, i va tornar acabada la guerra, i va viure amagada durant la dictadura a la població de Tiana fins als darrers dies. Durant la transició democràtica va ser premiada amb 3 medalles pels seus mèrits i la Creu de St.Jordi de la Generalitat.
Salut i lluita!
@RobenFawkes

Per acabar aquest petit homenatge amb les seves pròpies paraules: 
"art meu que em dóna una felicitat tan gran, que jo no canviaria la meva tardor per la primavera d'un altre mortal; i fins jo em dic que la meva mort no serà extinció completa, sinó l'adéu dins la satisfacció d'un deure acomplit en el meu pas per aquest món."
Protagonista del conte "El més petit de tots" o "Pequeñin"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...