divendres, 9 de desembre del 2011

Que fue de Baby Jane? Boikot al concurs "Muñecas de Porcelana"

Ja l'any passat vaig veure una notícia sobre aquest concurs, "Muñecas de Porcelana", ahir van informar sobre una nova edició d'aquesta forma de denigració de les nenes, als Estats Units és popular que les mares i els pares portin i obliguin a les seves filles de 4,5,6 anys d'edat a participar en lucratius "concursos de bellesa infantil", aquestes criatures estan sotmesses a pràctiques d'explotació de tot tipus, per guanyar el maleït concurs, premiat amb una gran suma de dolars...

Em quedo sense paraules..., per explicar el que sento llegint algunes de les ressenyes sobre aquests concursos, he trobat un article crític sobre el tema: http://tejiendoelmundo.wordpress.com/2010/04/07/concursos-de-belleza-infantiles-terror-en-estado-puro/
la paraula terror és la que millor defineix aquesta pràctica, que com altres pautes culturals dels "yankies" , hi ha risc s'extengui com la resta d'imperialisme cultural, per tot el món, a latinoamèrica ja ha arribat...que trist!

És un autèntic insult a la dignitat de les criatures i de les dones, per tot allò que suposa els drets de les persones, i el respecte a la seva integritat moral, aquest tipus de pràctiques és una falta de respecte a la lluita de totes les persones que defensen els drets humans. 

Actors de renom, com Tom Hanks, donen suport a aquests concursos, amb molt poca consciència del dany que això produeix a la humanitat i al futur d'aquestes nenes, conseqüències devastadores per la seva salut mental i física. 

La fàbrica de sexisme i masclisme es posa en marxa des de la primera etapa de la vida per construir un "motllo irreal", " de perfecció esclavitzant amb lo impossible",...la notícia d'ahir també tenia relació amb la de "les modificacions del fotoshop en les portades de revistes de moda", i com es creen imaginaris que no existeixen en la realitat, la manipulació dels cossos per construir barbies,...causa autèntics estralls i conseqüències nefastes, principalment greus problemes de salut i greus trastorns de la conducta alimentària.

Cosificar de forma tan clara els cossos i les vides de les nenes, de les dones, és una pràctica habitual en els programes de televisió, en els anuncis, en les películes,...Una pràctica denunciada en reiterades ocasions per associacions i moviments socials, que com comporta un negoci de xifres milionàries i per tant interessa mantenir-lo..., només com expectadores/s, com a públic consumidor, podem mostrar el nostre rebuig, amb l'acció directa i el boikot. 
Fem difusió de la nostra indignació, fem contradiscurs, fem contrapoder antipatriarcal.

Roben Fawkes

4 comentaris:

Anònim ha dit...

peli sobre el tema!
"Mi Pequeña miss sunshine"
comedia, parodia, i molt tendre!
aupa !

"la única lucha que se pierde, es la que se abandona"

Tom Mozz

Anònim ha dit...

Yo ya puse el grito en el cielo cuando lo ví. Incluso el día que te dieron el premio, que por la tarde yo iba a otras charlas, se habló también de este tema. Pusieron algún video que yo ya había colgado.
Lo que clama al cielo, es que esto sea una noticia del telediario, pero no por las aberraciones que se cometen contra las menores, sino como anécdota simpática del día. No sé que gracia tiene que a una petarda de 4 años le pongan tetas y culo, para que se parezca a Dolly Partton...No puedo comprender como esas madres se sienten orgullosas de que sus niñas sean exibidas como ganado barato, llenas de maquillaje, peinados insufribles y demás...Y cada año erre que erre, increible, pero cierto.
Ni que decir tiene, como tú comentas, el daño que se le hace a estas criaturas, que acabarán anoréxicas, llenas de cirugía, buscando la perfección, esa perfección que no existe. No es un juego, no es un día de carnaval, no son risas de niñas. Fomentan la competitividad desde el minuto cero, el que lo superficial es lo que importa, que la belleza "externa" es lo que prima...un horror. Y una pesadilla para esas niñas, que ahora se sienten importantes porque son como Barby, pero que cuando pasen los años, mirarán a su madre y con todo el derecho del mundo, le podrán decir, fuiste tú quien ha arruinado mi vida. Pero esto, nunca lo sabremos, esto no es noticia, no sale a la luz.
Salud.

Anònim ha dit...

Hola a tod@s
Cierto que la sociedad nos esta manipulando los gustos, las tendencias, y nos pone normas para vestirnOs y para arreglarnos.. Es lo que se lleva!!
Y si estas niñas tan pequeñas y ya sufren esto, que será de ellas cuando sean mayores, y cuando sean mujeres o madres, como será el trato entre ellas y sus parejas,viendolas como jarrones chinos bonitos, huecos, que será de ellas??!!
Estas actitudes solo fomentan el sexismo, y la desigualdad entre Hombres y Mujeres!
En la película Eclipse, porque la chica es la que tiene que dejarlo todo por el chico??
Este romanticismo barato, que nos llena la cabeza a nuestras hijas adolescentes y las acondicionan para el resto de sus vidas..!!
Ojo con lo que nos venden por allí..
Saludos
Rebeca

Anònim ha dit...

http://www.elpais.com/articulo/gente/tv/Publicidad/Haiti/ropa/lujo/miseria/elpepugen/20111219elpepuage_2/Tes
això també és indignant!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...