dijous, 20 d’octubre del 2011

Celebrem les 12000 visites amb Empoderament femení!!

En primer lloc agrair el vostre suport , lectura i divulgació d'aquest bloc, " El dit a la Nafra" un espai antimasclista i feminista que creix dia a dia.


Per celebrar les 12.000 visites, aquest post que resum el que he llegit aquesta nit en el diari Diagonal, després d'una llarga jornada...m'ha copsat aquesta iniciativa: La Cooperativa Ñapas.com, ubicada a Fuenlabrada, Madrid, dues dones valentes, Manoli i MªPaz, que es van conèixer fa 16 anys a l'Associació Mujeres Fuenlabreñas, s'enfronten a un dels àmbits laborals més masculinitzat: la Construcció, creant elles dues fa ja 7 anys una cooperativa que es dedica a tasques de pintura, i reparacions de fontaneria, electricitat,...que pocs professionals volien realitzar...elles es van estrenar a lo gran, a la casa de la Rocío Jurado, toma ya!!

La reacció no es va fer esperar, des de professionals del sector que volien desprestigiar-les pel fet de ser dones, com els mateixos clients que les insultàven dient: "oiga, que quiero que mande a su marido, a un hombre", com també algunes dones masclistes que les acusaven de "treure-li la feina al seu marit".

Són dones fortes, elles expliquen en l'entrevista que Nieves Salobral els hi fa que han passat per moments molt díficils, que havien pensat en abandonar,...afirmàven que els "comentaris vexatoris són molt durs, et tracten com si fossis un bitxo raro", això com diuen elles "nos lo echamos a la espalda" donant exemple de lluita feminista, reivindicant un espai per a totes les dones que volen treballar en aquest àmbit de forma col·lectiva formant part de la cooperativa.

Amb una alta autoexigència, volen que després d'un bon treball cuidar tots els detalls, com si fos casa seva, tenint cura amb tot el mobiliari, pulcritud,etc.

Ja tenen un repte, crear una xarxa de cooperatives que vinculin diferents sectors per intercanviar i construir projectes comuns. Una forma de lluita antimasclista, horitzontal i participativa.
Aupa Ñapas.com!!!!

Més informació:  
http://www.diagonalperiodico.net/
http://www.elpais.com/articulo/madrid/Napas/com/reparadoras/domicilio/elpepuespmad/20030717elpmad_16/Tes

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Ole, vivan las mujeres valientes y antisistema. Con iniciativa propia y sin dejarse vapulear por los machitos ibéricos.
Además, estoy totalmente segura, que hacen su trabajo como si lo hicieran en su casa, cuidando todos los detalles...porque no es por criticar, pero el género masculino en general, van a lo práctico, yo pinto, pinto, pinto y tú limpias, limpias, limpias...
Yo me he pintado siempre mi casa, y lo bien que me queda, por cierto. Como estoy tullida, los techos me cuestan mucho y hace unos días, decidí pintar el pasillo y el recibidor...en realidad iré poco a poco, porque no me dá el cuerpo. Pues bien, mi padre, que es un currante nato, también ha pintado y ha hecho todos los arreglos en casa y vino a hecharme un cable. El jodio me pintó el techo del recibidor, baño, lavadero, cocina...y porque le dije, ya, no pintes más...coño, que tu corres mucho, pero soy yo la que saca las cosas, limpia y vuelve a colocar...Luego nos reíamos, porque yo acabé molida y él para los 80 años que cumple en febrero, estaba tan fresco. Ahora, mis paredes quedaron de lujo y todo limpito, limpito...
Digan lo que digan, y por mucho que nos hayan querido mermar, mujeres: LAS CHICAS SON GUERRERAS.
1abrazo, Ruben, y enhorabuena por todo el trabajo que estás haciendo. Salud.

olympia ha dit...

Eres de lo que no hay..

Anònim ha dit...

Bien dicho bruixagg,
Vivan las chicas guerreras
Rebeca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...